De Passie Schagen – Stephanie Kramer

Stephanie_biografie

Stephanie Kramer (1990) is muzikant, zangeres, muziekdocent en ondernemer met een grote liefde voor muziek, theater en educatie. Met veel enthousiasme is deze jonge muzikant werkzaam binnen een brede beroepspraktijk.

Stephanie is actief in het onderwijs als muziekdocent, vocaalleider en muzikaalleider voor verschillende basis – en middelbare scholen, verenigingen, theatergroepen en muziekscholen.
Stephanie is initiatiefnemer en vocaalleider van de vocalgroepen: Young Voices & The Voices en sinds 2011 zelfstandig ondernemer.

Naast haar passie voor muziekeducatie, weet Stephanie met haar stem een groot en klein publiek te raken en kan zij een prachtige muzikale bijdrage leveren tijdens allerlei soorten gelegenheden.

Tijdens haar muzikale reis inspireert Stephanie zowel jong als oud publiek met haar stem, op het podium en in de klas.

Haar grote passie voor muziek wordt gedurende haar jeugd al snel beantwoord, wanneer Stephanie al op jonge leeftijd haar weg vindt op het podium. De zoektocht naar haar eigen stijl en haar eigen muziek brengt haar veel inspiratie en eigenheid. De jonge sing & songwriter schreef diverse singles die hoog eindigde in de finales van Badpop en Indian Summer.

Nog voor Stephanie haar opleiding ‘Docent Muziek’ aan het Conservatorium had afrond, vertegenwoordigde zij haar vak Docent Muziek voor Nederland op het EAS Congres: International European Association for Music in Schools, in Bolu – Turkije. Ze werkte daar samen met studenten uit verschillende Conservatoria vanuit het binnen -en buitenland en gaf lezingen over haar ervaringen en resultaten.

Stephanie blijft verbonden met EAS en ontwikkelt nieuwe mogelijkheden voor muziekeducatie.
Tijdens haar eindexamen focust Stephanie zich op de problematiek van muziekonderwijs in Nederland en werkt ze samen met docenten en studenten van de PABO in Haarlem. Haar methodiek en werkwijze wekt de interesse van diverse basisscholen in Nederland en Belgie.

Uitvoerend is Stephanie te bewonderen als solo zangeres of in combinatie met orkesten, bands, ensembles en dj’s.

Naast haar solo projecten is Stephanie te zien met: