150 jaar: Alpha Schagen

Hoewel Schagens Harmonie op veel locaties in en buiten Schagen concerten geeft, zoals in het Regius College, de Grote Kerk op de Markt, de Muziektuin en natuurlijk onze thuisbasis het Scagon Theater, maken we mede door het wegvallen van de grote zalen van “Rumors” en “Igesz” voor de derde keer alweer, gebruik van “Alpha” Schagen.
Nico Grundmann en zijn crew is een goed team om mee samen te werken.
Qua geluid en beeld, zijn bijna alle wensen mogelijk.
We vertrouwen er dan ook zeker op dat het jubileumconcert met Karin Bloemen een onvergetelijke avond zal worden!

Wat weet ú eigenlijk van “Alpha”?

In 1882 kocht Cornelis Raven het pand aan de Loet 13 om er in 1886 de “zaal Raven” te openen. Een eeuw later, in 1985, kocht de familie Grundmann de zaak. Sindsdien hebben vele generaties Schagenaren dit etablissement bezocht: eerst als “Zaal Raven”, daarna: “De Speelwagen”, “De Lantaern”, “Discotheek Vernes”, “K’Danz” en tenslotte onder de huidige naam “Alpha”.

Beroemde namen van artiesten die er optraden zijn onder anderen:
Earth & Fire, Kayak, Golden Earring, Saskia en Serge en zelfs Gert & Hermien! En niet te vergeten “Veronica’s drive in show”.

En dan nu in 2019; Schagens Harmonie met Karin Bloemen!!
Komt allen!!!!!!!!!