150 jaar: Jeugdleden aan het woord (Finn en Nynke)

hallo ik ben finn groen. ik ben 10 bijna 11 jaar. ik ben nog niet zo lang lid van schagens harmonie. ik zat al op drummen en toen kwam frank met het idee om mee te spelen bij de harmonie want hun speelden daar al. ik speel op de bongo’s en in circle of light heb ik midden in het liedje en wissel van instrument van bongo’s naar tamboerijn. ik vind het leuk bij de harmonie maar ik hoop dat ik uiteindelijk op de drumstel kan. ik zit ook op drumles dat vind ik wel leuk. ik heb zin in de optreden maar ik ben wel een beetje zenuwachtig. ik speel ook samen met frank, floor, gijs en pien.

groetjes
finn groen

Hallo, ik ben Nynke Meijer.

Als meisje van 5 ben ik op blokfluit gegaan (mijn ouders vonden dat goed voor me), en dat vond ik heel erg leuk. Maar toen ik 8 was vond ik het wel genoeg geweest dus koos ik voor trompet. Dat kwam omdat ik toen ik 4 was een keer naar een concert ging, met trompetten, en ik vond het zo leuk dat je met een trompet zo veel geluid kon maken dat ik zei: ‘Ik wil dat later ook’. Dus nu, op 12-jarige leeftijd, speel ik al bijna 4 jaar trompet en ik heb er nog steeds heel veel plezier in. Toen ik 1 jaar trompet speelde zei mijn trompetjuf dat ik maar eens bij Schagens Harmonie moest kijken, maar dat was op dat moment nog iets te moeilijk. Een half jaar later ben ik nog eens gaan kijken en toen wou ik nooit meer weg. Sinds de zomer doe ik ook af en toe mee in het “grote orkest’’ en ook dat vind ik heel leuk. Daarin zitten ook hele goeie mensen waar ik nog meer van kan leren. Samen met Floor is het altijd heel gezellig, en ik vind het leuk dat we heel veel dingen samen mogen doen. Ik verheug me altijd heel erg op de optredens omdat ik me dan altijd een beetje “professioneel’’ voel. Doordat andere mensen naar je muziek luisteren heb je het idee dat je het goed doet, en daardoor heb je nog meer de drang om beter worden. Ik ben daarom soms wel een klein beetje zenuwachtig, maar als ik op het podium sta is dat gelijk weer over en zit ik helemaal in de muziek. Ik zit nu net op de middelbare school waardoor ik niet altijd zoveel tijd heb om te oefenen, dus dat vind ik wel jammer. Ik heb voor de zomer het theorie-examen A gedaan en over 2 weken heb ik het praktijkexamen. Ik heb veel geoefend en ik denk dat het wel goed komt, theorie heb ik een 8,5 voor gehaald dus dan lukt dit ook wel. Behalve trompet zing ik ook, maar ik zit daar niet voor op les. Ik wil zeker blijven trompetten want ik vind het heel leuk!