HELP – SCHAGENS HARMONIE ZOEKT NIEUWE REPETITIERUIMTE!!!

UPDATE: WE HEBBEN EEN HELE FIJNE NIEUWE LOCATIE GEVONDEN!!

Schagens Harmonie, die dit jaar 151 jaar bestaat, is op zoek naar nieuwe repetitieruimte!

Door de Corona-maatregelen, is onze huidige repetitieruimte helaas niet groot genoeg meer. Als muzikanten moeten wij 1,5 meter onderlinge afstand bewaren tijdens het musiceren en die ruimte hebben we niet in Markt 18.

Omdat de afstandsnorm wel voor maanden of zelfs jaren gehandhaafd moet blijven worden zijn wij met spoed op zoek naar een nieuwe ruimte om te repeteren.

Wat zoeken wij:

• Een sporthal, gymzaal, aula of andere grote ruimte (ongeveer 20×12 meter)
  • Een ruimte met goede ventilatie of mogelijkheden om deuren of ramen te openen (tussen de repetities door of in de pauze)
  • Een ruimte waar wij wat slagwerk en andere benodigdheden die wij iedere week nodig hebben mogen opslaan
  • Een ruimte waar wij stoelen op mogen staan óf als er gebruik gemaakt kan worden van aanwezige stoelen zou dat helemaal fantastisch zijn
  • Een ruimte op de begane grond of bereikbaar met een lift (dit in verband met het formaat van sommige instrumenten)
  • Een mogelijkheid om koffie en thee te maken
  • Een gelegenheid waar gebruik van toiletten mogelijk is

Wie zijn wij:

• Wij zijn een harmonieorkest met op dit moment 46 leden. Soms iets meer, soms iets minder.
  • Wij zijn een vereniging met een bestuur dat bestaat uit vrijwilligers en onze inkomsten komen uit contributie, subsidie en donateurs
  • Wij repeteren op woensdagavond met 2 orkesten:
    • 19:00 tot 19:45 uur het opleidingsorkest
    • 20:00 – 22:00 uur het grote orkest
  • Alle leden hebben zelf een instrument dat zij meenemen naar de repetitie, met uitzondering van het slagwerk
  • Wij bezitten een voorraad aan bladmuziek en instrumenten waar wij ook een plek voor zoeken, maar dat kan eventueel ook elders opgeslagen worden

Wat doen wij op een woensdagavond:

• Iedere woensdag (met uitzondering van de zomervakantie) komen wij rond 18:30 uur aan en openen wij de ruimte
  • Een aantal leden maakt de repetitieruimte in orde door stoelen en slagwerk op zijn plaats te zetten
  • Om 19:00 uur start het opleidingsorkest
  • Om 19:45 is het opleidingsorkest klaar en komen de leden van het ‘grote’ orkest
  • Van 20:00 tot 21:15 repeteert het grote orkest
  • Van 21:15 tot 21:30 is er een pauze waarin wij koffie en thee schenken
  • Van 21:30 tot 22:00 / 22:15 repeteert het grote orkest
  • De zaal wordt weer opgeruimd door een aantal leden, de afwas wordt gedaan en wij laten de zaal weer achter zoals we hem vonden
  • De ruimte wordt door ons afgesloten

Wat zou van toegevoegde waarde zijn:

• Als er stoelen beschikbaar zijn die wij kunnen gebruiken. Als dit niet zo is, zullen wij zelf stoelen aanschaffen, maar dan zoeken we een plek om deze stoelen te kunnen stallen
  • Als er mogelijkheden zouden bestaan om een aantal keer per jaar (meestal niet vaker dan 4 keer per jaar) in het weekend overdag ook eens gebruik te kunnen maken van de repetitieruimte.
  • Parkeergelegenheid in de buurt

Hoe kunt u ons bereiken?

Heeft u een locatie, of weet u een locatie voor ons, dan kunt u contact opnemen met de volgende bestuursleden:

Mail: mail@schagensharmonie.nl
Delphine Balink-Hogenes – voorzitter: 06-30567121
Marcel Leetink – penningmeester: 06-23888393
Daniëlle Leetink – secretaris: 06-10294638

Wij gaan graag met u het gesprek aan en komen graag kijken in de locatie om te beoordelen of het voor ons geschikt is en of wij tot een huurovereenkomst kunnen komen.

Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken!

Delphine Balink-Hogenes
voorzitter Schagens Harmonie