In memoriam: Petra van Hees-Kroon

Verdrietig zijn wij dat ons lid Petra van Hees op maandag 5 oktober is overleden. Petra is slechts 59 jaar geworden. Wij wensen Frans, Ilse en Lars en Suzanne en Kenneth veel sterkte toe dit grote verlies een plek te geven.

Petra speelde sinds augustus 2014 mee met ons opleidingsorkest op klarinet. Maar Petra was geen onbekende voor ons, want haar dochter Ilse heeft op dwarsfluit al eerder met Schagens Harmonie meegespeeld.

Vorig jaar nog kocht Petra een nieuwe eigen klarinet waar ze gelukkig nog even van genoten heeft.

Petra was een bescheiden muzikant, stond niet graag op de voorgrond maar dat ze veel plezier had in muziek maken was voor iedereen duidelijk. Haar kenmerkende lach hoorden we vaak.

Het uitje naar de Efteling tijdens ons 150-jarige bestaan was gezellig. Op de terugweg, toen menigeen de ogen dichtdeed, zat Petra heerlijk te kletsen met de buschauffeur.

Van een ander lid van ons, Etta, hoorde ik dat zij samen met Petra heeft staan swingen tijdens het jubileumconcert met Karin Bloemen. Boven op de balustrade van Alpha, een beetje de kids in de gaten houden en verder volop genieten.

Afgelopen woensdag hebben we op de repetitie stil gestaan bij het overlijden en hebben we een kaarsje voor Petra gebrand.

Lieve Petra, je zal gemist worden.

Zo blijven we je herinneren, geconcentreerd aan het spelen. Hier zit je gezellig tussen Rob en Margreet in.

– door: Delphine Balink-Hogenes

Eén gedachte op “In memoriam: Petra van Hees-Kroon

1. Carla kroon

Mooi stukje over mijn oudste zus, Delphine.
    Ze maakte graag muziek en oefende om bij de harmonie te spelen
    Een vriendelijke groet,
    Carla