Schager Uitdaging en De Vriendschap ‘t Veld: BEDANKT!

Jaren lang bood Cultuurhuis Markt 18 repetitieruimte voor Schagens Harmonie inclusief het gebruik van de daar aanwezige stoelen.

Door de Corona-crisis en met name de anderhalve meter maatregel die ook voor orkesten geldt, bleek de ruimte in Markt 18 ongeschikt en moest de harmonie uitwijken naar alternatieve oefenruimte voor haar ca 45 leden tellende orkest.

Deze werd gevonden in de gymzaal aan de Vincent van Goghlaan. Een royale ruimte met buitenlucht-ventilatie via openslaande ramen.  De harmonie heeft er intussen al een aantal keren gebruik van kunnen maken en dankbaar gebruik gemaakt van geleende stoelen van Henk Bakker (Muziektuin e.d.)

Via de Schager Uitdaging heeft Schagens Harmonie een oproep gedaan om in het bezit te komen van een 50-tal stoelen en dankzij medewerking van deze organisatie bleek ‘De Vriendschap’ in ’t Veld over de gewenste stapelbare stoelen te beschikken.

Deze werden gratis door Hans Broersen beschikbaar gesteld en afgelopen zaterdag opgehaald door bestuursleden van de harmonie.

Een prachtig gebaar van deze horeca ondernemer en de harmonie heeft zich voorgenomen om, wanneer de RIVM-maatregelen versoepeld zijn, een gratis optreden te verzorgen bij ‘De Vriendschap’.

Schagens Harmonie is ‘Schager Uitdaging’ en ‘De Vriendschap’ erg dankbaar!

Eén gedachte op “Schager Uitdaging en De Vriendschap ‘t Veld: BEDANKT!

1. Coosje de Wit

Ik wil alleen maar melden dat ik op jullie site kwam door te googelen op de naam van de fotograaf die 150 jaar geleden die foto maakte van jullie eerste voorzitter. Ik heb in mijn familiearchief ook een foto gemaakt door dat ‘Photographisch Atelier Perrin’. Bestaat dat adres Hoogestraat B126 in Alkmaar nog?