De Passie Schagen – Schagens Harmonie

Schagens Harmonie is een gezellige en enthousiaste groep muzikanten. Iedere woensdagavond repeteren zij in Schagen in de kelder van Markt 18. Er zijn twee orkesten: het Hoofdorkest en het Opleidingsorkest. Beide orkesten worden met veel plezier en passie gedirigeerd door Esther Hoek.

DSC04610

Na een jaar muziekles gaan leerlingen van de vereniging meespelen in het Opleidingsorkest. Het doel is hen wegwijs te maken in het musiceren in orkestverband. Het gaat hierbij niet alleen om jonge, beginnende muzikanten, maar ook om volwassen die op latere leeftijd een instrument zijn gaan spelen. De moeilijkheidsgraad van de gespeelde stukken is aangepast aan de mogelijkheden van de muzikanten. Het Opleidingsorkest heeft diverse optredens in een jaar. Zo wordt er een aantal keer per jaar deelgenomen aan een festival en treedt het orkest soms ook op tijdens de concerten van het Hoofdorkest.

Als je enige tijd in het Opleidingsorkest gespeeld hebt en je een zeker niveau hebt kan je doorstromen naar het Hoofdorkest van Schagens Harmonie. Dit orkest speelt meerdere keren per jaar op verschillende soorten gelegenheden. Schagens Harmonie zoekt de samenwerking op met andere verenigingen, spelen op festivals geven concerten in en om Schagen. Ook spelen wij bij de Dodenherdenking op 4 mei. Een mooi voorbeeld van de samenwerking is dit project: De Passie Schagen

SW 151014. Staatsieportret van Schagens Harmonie in hun repetitieruimte de 'talentenvloer' in het Scagontheater. (4-koloms 115 VP)

Elke woensdagavond wordt er onder leiding van dirigent Esther Hoek gerepeteerd in cultuurhuis Markt 18 in Schagen. Je kunt de harmonie dan vinden via de stalen trap aan de achterzijde van het gebouw, op de talentenvloer. Verdieping -2.

Het Opleidingsorkest repeteert van 19:00 tot 19:45 uur en het Hoofdorkest van 20.00 tot 22.00 uur.

Wil je meer informatie over Schagens Harmonie, kijk dan op de website of bekijk de Facebookpagina.
Schagens Harmonie is ook actief op Twitter.