Over ons

Wij zijn een gezellige en enthousiaste groep muzikanten. Iedere woensdagavond repeteren wij in Schagen in onze repetitieruimte in de Spartahal (in de oude kegelhal). We hebben twee orkesten: het hoofdorkest en het opleidingsorkest.

Na een jaar muziekles gaan leerlingen van de vereniging meespelen in het opleidingsorkest. Het doel is hen wegwijs te maken in het musiceren in orkestverband. Het gaat hierbij niet alleen om jonge, beginnende muzikanten, maar ook om volwassen die op latere leeftijd een instrument zijn gaan spelen. De moeilijkheidsgraad van de gespeelde stukken is aangepast aan de mogelijkheden van de muzikanten. Het opleidingsorkest heeft diverse optredens in een jaar. Zo wordt er een aantal keer per jaar deelgenomen aan een festival en treedt het orkest ook altijd op tijdens de concerten van het groot orkest.

Als je enige tijd in het opleidingsorkest gespeeld hebt en je een zeker niveau hebt kan je doorstromen naar het hoofdorkest van Schagens Harmonie. Met dit orkest spelen we meerdere keren per jaar op verschillende soorten gelegenheden. We zoeken samenwerking op met andere verenigingen, spelen op festivals en geven concerten in en om Schagen. Ook spelen wij bij de Dodenherdenking op 4 mei.

Elke woensdagavond wordt er onder leiding van dirigent Esther Hoek gerepeteerd in de Spartahal in Schagen. We zitten in de ‘oude kegelhal’. Je kunt ons het makkelijkste bereiken via de deur die aan de kant van de Zuiderweg zit. Je loopt dan steeds rechtdoor. Als je de deur aan de kant van de parkeerplaats neemt moet je eerst door de sportkantine heen en dan aan het eind rechtsaf.

Het opleidingsorkest repeteert van 19:00 tot 19:45 uur en het hoofdorkest van 20.00 tot 22.00 uur.